Suomen Leluyhdistyksen toiminta

Suomen Leluyhdistys ry on lelujen valmistusta, tukkukauppaa, kauppaa, maahantuontia ja agentuuria harjoittavien yritysten yhdistys.
Suomen Leluyhdistyksen tarkoituksena on valvoa jäsenyritysten yleisiä ja yhteisiä ammatinharjoittamiseen liittyviä etuja, edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa ja parantaa alan yleisiä toimintaedellytyksiä.
Suomen Leluyhdistys ry on perustettu 1972.

Liity jäseneksi!

Klikkaa jäsenhakemukseen ja lähetä se meille.

Jäsenmaksut 2014

Suomen Leluyhdistyksen vuotuinen jäsenmaksu määräytyy vuosikokouksen päätöksen mukaisesti jäsenyrityksen leluliikevaihdon määrän perusteella. Jäsenmaksu peritään yhdessä erässä.

1. Liikevaihto alle 0,5 milj. €, jäsenmaksu 575 €
2. Liikevaihto 0,51-1,68 milj. €, jäsenmaksu 925 €
3. Liikevaihto yli 1,68    milj. €, jäsenmaksu 1550 €

Liittymismaksu 250 €.

Jäsenistö
Suomen Leluyhdistys ry:ssä on 37 jäsenyritystä.

Jäsenyys Suomen Leluyhdistyksessä

Yhdistyksen varsinaisiksi jäseniksi voivat päästä Suomessa lelualan tuotantoa, kauppaa, tukkukauppaa, maahantuontia, maastavientiä ja edustustoimintaa harjoittavat suomalaiset oikeustoimikelpoiset yritykset ja yhteisöt, jotka yhdistyksen hallitus hyväksyy varsinaiseksi jäseneksi, ja jotka sitoutuvat noudattamaan yhdistyksen sääntöjä ja niiden nojalla tehtyjä päätöksiä.

Hallinto 2014

Hallitukseen kuuluvat seuraavien jäsenyrityksien edustajat:
Anttila Oy
Lautapelit.fi
Martinex Oy
Amo Oy
Importante Oy
Stockmann Oyj Abp
SOK
Suomen Leluyhdistys ry:n puheenjohtajana toimii toimitusjohtaja Riia Sandström, Martinex Oy

Edunvalvonta
Suomen Leluyhdistys on antanut ja antaa lausuntoja leluja koskevista laeista, asetuksista, standardeista ja muista säädöksistä. Suomen Leluyhdistys ry kuuluu jäsenenä Suomen Kaupan Liittoon sekä Erikoiskaupan Liittoon.

Tiedotus
Ajankohtaisista alaa ja yleistä kaupankäyntiä koskevista asioista tiedotetaan säännöllisesti jäsenistölle. Tiedotusvälineille tiedotetaan alaa koskevista ajankohtaisista asioista.

Toiminta
Suomen Leluyhdistyksen Palvelu Oy on Suomen Leluyhdistys ry:n kokonaan omistama yhtiö. Suomen Leluyhdistyksen Palvelu Oy:n tarkoituksena on ollut tuotteistaa leluyhdistyksen osaamista ajankohtaisiksi, yritystoiminnassa hyödyllisiksi palveluiksi.

Koulutus
Suomen Leluyhdistyksen Palvelu Oy:n toimesta järjestetään vuosittain koulutustilaisuuksia jäsenyritysten ja sidosryhmien henkilöstölle ajankohtaisista aiheista sekä erityisesti lelujen turvallisuussäädöksistä.

Lelukauppias-lehti
Suomen Leluyhdistyksen Palvelu Oy julkaisee Lelukauppias- lehteä. Lehti ilmestyy 3 kertaa vuodessa ja se lähetetään jäsenyrityksiin, lelukauppoihin, tavaratalojen ja markettien leluosastoille sekä sidosryhmille. Painosmäärä on 1250 kpl. Lue lisää lehdestä.

Vuoden Peli-kilpailu
Suomen Leluyhdistyksen Palvelu Oy järjestää vuosittain Vuoden Peli-kilpailun uusille, Suomessa julkaistuille lautapeleille. Kilpailussa on kolme sarjaa: lastenpelit, perhepelit ja aikuistenpelit. Vuoden Peli-kilpailun tarkoituksena on edistää lautapelikulttuuria Suomessa ja tuoda esille seurapelien arvoa perheiden yhteisenä ajanvietteenä sekä lasten monien taitojen kehittäjänä.

Vuoden Lelu-kilpailu
Suomen Leluyhdistyksen Palvelu Oy järjestää vuosittain Vuoden Lelu-kilpailun uusille leluille. Kilpailussa on kolme sarjaa: taapero-lelut (alle 3-vuotiaille), leikki-ikäisten lelut (4-7 vuotiaille), koululaisten lelut (7+ lelut). Jokaisesta sarjasta valitaan Vuoden Lelu.

bear.jpg

Suomen Leluyhdistys ry